skinny fat

Skinny fat – sylwetka, której lepiej unikać

Wiesz, że można być „chudym grubasem”? Brzmi to może mało uprzejmie, ale naprawdę trudno inaczej przetłumaczyć hasło skinny fat, by oddać jej sens. Możesz spotkać osobę bardzo chudą, wręcz czasem kościstą, której ciało okazuje się być jednak totalnie niesprężyste, pokryte cellulitem, otoczone obwisłą skórą. Podkreślę od razu, że to nie jest post oceniający – chcę ci podpowiedzieć, jak uniknąć efektu skinny fat. Bo to nie tylko nieestetyczny wygląd, ale przede wszystkim kiepskie zdrowie. 

Powiem wprost – sylwetka skinny fat najczęściej powstaje przez nieumiejętną, rygorystyczną dietę, której nie współtowarzyszyły właściwie rozpisane treningi. Podkreślam: nie ma diety cud, która pozwoli ci na szybkie pozbycie się kilogramów, przy jednoczesnym budowaniu pięknej sylwetki i z zachowaniem dobrego zdrowia. Jeśli chcesz nie tylko wyglądać dobrze, ale przede wszystkim czuć się dobrze, to skonsultuj się z trenerem personalnym i dietetykiem. Zbyt intensywne ćwiczenia i głodówka to droga do zrzucenia kilogramów bez tworzenia tkanki mięśniowej, na której mogłaby opierać się skóra. 

 

Skąd się bierze skinny fat?

 

Brak przyrostu tkanki mięśniowej

Piękne ciało to połączenie niskiego procentu tkanki tłuszczowej przy wysokim procencie tkanki mięśniowej. Ta druga natomiast buduje się nie wtedy, gdy w katorżniczy sposób męczysz swoje mięśnie. Regularna aktywność oraz dieta są podstawą, ale pamiętaj o regeneracji. To właśnie przerwy między treningami są czasem, w którym tworzą się mięśnie. Idealnym rozwiązaniem będzie konsultacja z trenerem, który dobierze ich długość go twojego celu, ale także możliwości.

Głodówka

Nie daj sobie też wmówić, że głodówka to droga do smukłej sylwetki. Kilkudniowy post poczyni w twoim organizmie ogromne zniszczenie! Aby uniknąć bycia skinny fat, a przede wszystkim – być zdrowym, musisz dostarczać wraz z dietą wszystkich niezbędnych twojemu ciału składników odżywczych. Zachęcam do konsultacji z dietetykiem – ułożony przez niego jadłospis będzie urozmaicony, ale przede wszystkim dostarczy ci energii i będzie materiałem budulcowym dla przyszłych mięśni. Na pewno nie zabraknie w niej odpowiednich ilości białka, zdrowych tłuszczów oraz węglowodanów. To, co jeszcze dzisiaj możesz zrobić dla siebie, to zrezygnować z przetworzonej żywności, która jest naprawdę niskiej jakości. Boję wszelkiego radykalizowania, dopuszczam fast foody i pizzę – ale sporadycznie. Baza musi być zdrowa.

Zbyt duże zaufanie do wagi

Gdy twoja waga bez przerwy spada, to znak, że zmierzasz w stronę sylwetki typu skinny fat. Dlaczego? Bo mięśnie swoje ważą i jeśli się pojawią, zauważy to też wskazówka wagi. Generalnie nie ma co ważyć się zbyt często. Lepiej korzystać z metra i wybrać się na analizę składu ciała. 

 

Rozsądny trening jest najważniejszy 

 

Aktywność fizyczna powinna towarzyszyć ci od zawsze

To bardzo ważne, by wprowadzać zdrowe nawyki już u dzieci. Późne rozpoczęcie regularnej aktywności fizycznej wpływa negatywnie na jej skuteczność. Po 30 roku życia tkanka mięśniowa buduje się wolniej, słabsza jest także przemiana materii, a wszystko to sprawia, że trudniej o zgrabne i jędrne ciało.

Trening powinien uwzględniać całe ciało

Aby trening przynosił ci korzyść, jego efektem musi być utrata tkanki tłuszczowej i budowa mięśni. Nie da się jednak wybrać jednego miejsca na ciele i odseparować je od reszty. Treningi muszą obejmować wszystkie partie mięśniowe, a cały plan – właściwe ich rozmieszczenie z uwzględnieniem odpowiednich przerw. W przeciwnym razie nie tylko nie dasz mięśniom czasu na wzrost, ale doprowadzić do przetrenowania i bólu. 

Kobiety trenują inaczej niż mężczyźni

Profil hormonalny kobiety sprawia, że trening siłowy umiejscowiony w planie treningowym co kilka dni nie skończy się budową kulturysty. Dlatego właśnie samo cardio, choć skuteczne w podkręcaniu metabolizmu, to trochę mało. Budowanie pożądanej sylwetki, ujędrnianie ciała, zrzucanie kilogramów – wszystko to warto robić przy wsparciu treningów z obciążeniem. Oczywiście, warto skonsultować to z trenerem, by dobrał je do naszych możliwości. 

Przeczytaj więcej: Budowanie masy u kobiet i u mężczyzn

Ładna sylwetka to przede wszystkim rozsądek 

 

Droga do zadbanej sylwetki i zdrowia ma trzy zasady. Musisz przede wszystkim jeść zdrowo, dostarczając ciału wszystkich składników odżywczych. Ważne są także ćwiczenia – regularne, ale wprowadzane stopniowo, z szacunkiem do własnych możliwości. Pamiętaj jednak o zdrowym rozsądku – musisz odpoczywać, by móc normalnie funkcjonować. W ten sposób będziesz cieszył się smukłą sylwetką i przede wszystkim zdrowym ciałem!

 

 

Witryna www.trenujzniedzwiedziem.pl używa plików cookies aby zapewnić użytkownikom wygodę korzystania z naszej witryny.
Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Polityka prywatności