Nowy na siłowni? 10 porad dla Endomorfików!

KONCEPCJA OPRACOWANA PRZEZ W.H SHELDONA WYRÓŻNIA TRZY PODSTAWOWE POJĘCIA KLASYFIKACYJNE ODNOSZĄCE SIĘ DO TYPU BUDOWY CIAŁA, KTÓRE MOŻNA OCENIĆ DZIĘKI OCENIE WZROKOWEJ I PORÓWNANIOM WIZUALNYM.

 

Endomorfik.  

  • Gruszkowata sylwetka (szerokie barki, ale jeszcze szersze biodra), krótkie kończyny.
  • Endomorfik łatwo zbuduje masę,niestety równie szybko łapie też tłuszcz.
  • Powolna przemiana materii.(Ograniczyć należy więc węglowodany oraz tłuszcze.)
  • Endomorficy są bardzo towarzyscy, pogodni, uczuciowi i nie miewają zbyt dużych wahań nastroju. Są także zazwyczaj tolerancyjne, uprzejme, oddane rodzinie i dbają o wszystkich jej członków.
  • Endomorficy na ogół są bardziej bardziej spokojni oraz mniej agresywni niżeli inne typy morfologiczne. Starają się szukać wspólnych rozwiązań dla problemów i dążą do harmonii.
  • Endomorfik powinien ćwiczyć często i dłużej z umiarkowanym ciężarem i wysoką intensywnością.Między przerwami powinny być krótkie przerwy. 

 

Rady dla endomorfików

 

 

 

1: Kontrolować dietę pod względem spożycia węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym

 

 

2: Ściśle kontrolować ilość spożywanych kalorii

 

 

3: Podczas treningu stosować średnie ciężary

 

 

4: W seriach robić od 12 powtórzeń i więcej

 

 

5: Stopniowo zwiększać tempo ćwiczeń

 

 

6: Regularnie wykonywać trening cardio, najlepiej zaraz po treningu siłowym.

 

 

7: Czas pojedynczego treningu ok 60 minut

 

 

8: Zalecane są ćwiczenia eksplozywne w miarę poprawy wydolności organizmu.

 

 

9: Nie stosujemy serii do załamania mięśniowego

 

 

10: Treningowe metody alternatywne, wprowadzamy dopiero po zdobyciu doświadczenia w ćwiczeniach podstawowych

Witryna www.trenujzniedzwiedziem.pl używa plików cookies aby zapewnić użytkownikom wygodę korzystania z naszej witryny.
Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Polityka prywatności