jak się skutecznie odchudzać

Jak się skutecznie odchudzać? 10 najpopularniejszych mitów o odchudzaniu

Od dłuższego czasu robisz wszystko, by zrzucić zbędne kilogramy, a twoja waga uparcie stoi w miejscu? A może dopiero stoisz przed decyzją przejścia na dietę i rozpoczęcia ćwiczeń, przeszukujesz Internet i znajdujesz setki sprzecznych informacji? Rodzi się pytanie – jak się skutecznie odchudzać? Polecam na początek przeanalizować dokładnie wszystko to, do czego udało ci się dotrzeć. Aby ci w tym pomóc, zebrałem w jednym miejscu 10 najpopularniejszych mitów na temat odchudzania.

 

Jak się skutecznie odchudzać?

 

Odpowiedź jest oczywista. Przede wszystkim musisz podjąć regularną aktywność fizyczną – ja chętnie pomogę ci rozpisać plan dopasowany do twoich potrzeb i możliwości. Koniecznie będzie także dopasowanie diety tak, by zapewniała ci podaż kaloryczną o ok. 200-400 g mniejszą niż dzienne zapotrzebowanie. Zawsze będę polecał, byś w tym celu wybrał się do dietetyka. Czy to jednak w zupełności chroni przed szerzącymi się w sieci i na sklepowych półkach mitami? Niekoniecznie. Mity na temat odchudzania są tak powszechne, że naprawdę trudno się w nich połapać. Dlatego właśnie przychodzę ci z pomocą i przedstawiam te, których obecność robi dużo szkody.

 

Popularne mity na temat odchudzania

 

Ziemniaki i makaron muszą zniknąć z twojej diety

Nic bardziej mylnego. Zarówno ziemniaki, jak i pełnoziarnisty makaron dostarczają ci potrzebnych węglowodanów. Co więcej, są cennym źródłem witamin i składników mineralnych, te natomiast pomagają ci w całym procesie zrzucania wagi. Jeśli zastanawiasz się, jak schudnąć, zrezygnuj natomiast z ciężkich sosów, okrasy czy dodatkowej porcji masła.

 

Białe pieczywo tuczy

Białe i ciemne pieczywo mają naprawdę zbliżoną wartość kaloryczną. Sugeruje się sięganie po ciemne, ale dlatego, że:

  • ma dużo błonnika pokarmowego,
  • jest źródłem wielu składników odżywczych,
  • wykazuje niski indeks glikemiczny, nie powodując wahań glukozy we krwi.

Ciemne pieczywo gwarantuje ci dłuższe uczucie sytości, przez co nie będziesz sięgał co chwilę po kolejne przekąski.

 

Dzięki produktom light szybciej schudniesz

To jest bardzo duże nadużycie. Bo co prawda produkty typu light rzeczywiście cechują się mniejszą zawartością tłuszczu i/lub cukru. Są jednak produktami wysokoprzetworzonymi, z których po prostu warto zupełnie zrezygnować dla dobra dobra swojego zdrowia.

 

Jedzenie po 18 sprawi, że nigdy nie schudniesz

Warto zacząć od tego, że metabolizm o poranku z pewnością jest lepszy niż wieczorem. Nie mam wątpliwości co do tego, że kolacja powinna być lekka. Jednocześnie jednak nie widzę powodów, dla których miałbyś nie jeść po 18, jeśli kładziesz się spać ok. 23-24. Dlaczego? Bo zdrowe dla ciebie będzie zjedzenie ostatniego, lekkiego posiłku na ok. 2-3 godziny przed pójściem do łóżka

 

Głodówka jest skuteczna w walce z kilogramami

I to kolejny mit, który budzi moją prawdziwą złość. Jedyne, co niemal ze 100% pewnością powoduje głodówka, to anemia – bo twój organizm nie otrzymuje niezbędnych składników odżywczych. Efektem może też być tzw. jo-jo. Głodówka spowalnia metabolizm, więc twój organizm odkłada energię w postaci tkanki tłuszczowej – “broni się” z obawy przed brakiem pokarmu. Masa ciała może rzeczywiście spaść, ale to wynik utraty nadmiaru wody.

 

Na diecie nie możesz jeść tłuszczu

Tłuszcz pozwala ci przyswoić większość witamin, dlatego nie możesz zupełnie wykluczyć go ze swojej diety. Oczywiście, dostarcza też sporo kalorii. Jedynym rozwiązaniem jest wybieranie właściwego rodzaju tłuszczu – najlepiej pochodzenia roślinnego.

 

Koniecznie przeczytaj: Dlaczego kwasy tłuszczowe Omega-3 są tak ważne dla twojego organizmu?

 

Owoce nie są tuczące

Owoce zawierają bardzo dużo cukrów prostych. Gdybyś jadł tylko je, doprowadziłbyś do rozwoju cukrzycy w swoim organizmie, bowiem nadmiar cukrów sprawia, że trzustka zwiększa wydzielanie insuliny. Jednocześnie jednak nie może zabraknąć ich w twojej diecie, bo są źródłem wielu witamin. Sięgaj po nie, ale rób to rozsądnie.

 

Powodem nadwagi są geny

W kwestii sylwetki, geny odpowiedzialne są za jej kształt. To, czy zmagasz się z nadwagą i otyłością, to jednak nade wszystko czynniki środowiskowe (w tym, oczywiście, również choroby). Geny mają w niej naprawdę niewielki udział. Jeśli więc w twojej rodzinie zmagacie się z nią wszyscy, to po prostu wszyscy powinniście się gruntownie przebadać i przyjrzeć uczciwie waszemu stylowi życia. Może warto wprowadzić w nie więcej ruchu i poprawić dietę.

 

Wszystkie diety są bardzo drogie

Potwierdzam, że odchudzanie może być drogie. Jeśli jednak zastanawiasz się, jak się skutecznie odchudzać, a ktoś od razu proponuje ci tzw. superfoods i nic więcej, zastanów się, czy powinieneś mu ufać. Jagody goi i nasiona chia z powodzeniem może zastąpić siemię lniane. Ma te same właściwości, a znacznie niższą cenę.

 

Ze zdrową żywnością nie musisz się ograniczać

Wspominałem na początku, że dieta redukcyjna zakłada obniżenie podaży kalorycznej o ok. 200-400g, zatem nie może być tak, że po zdrowe jedzenie sięgasz bez ograniczeń. To zupełnie bez sensu, bo finalnie twój organizm może dostać nawet więcej kalorii niż wcześniej.

 

To bardzo ważne, byś wyszedł z nadwagi. Jeśli chcesz jednak wiedzieć, jak się skutecznie odchudzać, staraj się poszukać prawdziwych autorytetów w kwestii żywienia i ćwiczeń. Nie kieruj się modą, nie zmieniaj wszystkiego drastycznie, wybierz się do lekarza, dietetyka i trenera personalnego. Redukcja wagi powinna odbywać się przede wszystkim z głową.

 

Witryna www.trenujzniedzwiedziem.pl używa plików cookies aby zapewnić użytkownikom wygodę korzystania z naszej witryny.
Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Polityka prywatności