Nowy na siłowni? 10 porad dla Ektomorfików!

Koncepcja opracowana przez W.H Sheldona wyróżnia trzy podstawowe pojęcia klasyfikacyjne odnoszące się do typu budowy ciała, które można ocenić dzięki ocenie wzrokowej i porównaniom wizualnym.

 

 

 

Ektomorfik

Cechy sylwetki:

  • Osoba o szczupłej,kruchej budowie.
  • Posiada bardzo szybką przemianę materii (osobie tego typu ciężej jest przybrać masę mięśniową, ale również i tłuszcz, łatwo jej przychodzi natomiast rzeźbienie ciała).
  • Długie kończyny,wąskie barki.
  • Typ nadwrażliwy,nerwowy,łatwo wpadający w depresję,impulsywny.Z drugiej strony typ ten charakteryzuje się kreatywnością,pomysłowością,szybkim uczeniem się.
  • Bardzo szybko odbudowuje on ubytki po treningu. (dlatego powinien trenować często,krótko,intensywnie ale z dużymi obciążeniami.)

 

PORADY :

 

 

1: Zwiększyć liczbę spożywanych kalorii grubo ponad 2000 dziennie, ponieważ jest to podstawowy warunek zdobycia masy.

 

 

2: Spożywać pokarmy wysokokaloryczne.

 

 

3: Stosować suplementacje, odżywki typu gainer oraz kolagen jako ochrona słabych genetycznie stawów.

 

 

4: Stosować umiarkowane tempo podnoszenia, i opuszczania ciężaru.

 

 

5: Trenować nawet 5 razy w tygodniu, ale na pojedynczy trening starać, się nie poświęcać więcej niż 1h

 

 

6: Podstawą treningu powinny być ćwiczenia na duże grupy mięśniowe.

 

 

7: Ćwiczenia wykonywać bardzo dokładnie

 

 

8: Nie stosować serii do wyczerpania mięśniowego, tylko kończyć je z zapasem siły.

 

 

9: Stopniowo zwiększać ciężary, bo presja siłowa to kuteczny bodziec zwiększania masy.

 

 

10: Każda seria powinna składać się z ok 12 powtórzeń

Witryna www.trenujzniedzwiedziem.pl używa plików cookies aby zapewnić użytkownikom wygodę korzystania z naszej witryny.
Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Polityka prywatności